almoradi - Reisverslag uit Almoradí, Spanje van Linda duijvestijn - WaarBenJij.nu almoradi - Reisverslag uit Almoradí, Spanje van Linda duijvestijn - WaarBenJij.nu

almoradi

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 September 2014 | Spanje, Almoradí

Hoiii hier ben ik weeer!

Zitten er inmiddels al ruim 2 weken en het voelt alsof we gewoon vakantie hebben. Heb ook nog steeds niet door dat ik er nog 18 weken zit.

Hebben nu ook al 2 weken stage gelopen en nog steeds alles gaat rustig aan. Alles op ons gemakkie en als het vandaag niet gebeurt, gebeurt het morgen wel (mañana, mañana, mañana) zo werkt dat hierzo. Begin er ook steeds meer aan te wennen aan de spaanse gewoontes.
Deze week op stage steeds meer handelingen gedaan, medicatie geven, wonden verzorgen, verbandjes aanleggen. Zo wordt het natuurlijk steeds leuker! Word steeds meer een verpleegkundige haha. De bewoners zijn erg dankbaar met alles wat je doet. Deze week zijn er ook steeds meer nieuwe bewoners bijgekomen. Ook een aantal Nederlanders die de winter in Nederland overslaan en dus gaan overwinteren in Spanje. Altijd makkelijk om weer lekker je eigen taal te spreken! Spreken hier veel engels en ook een paar bewoners die alleen Spaans of Frans kunnen. De spaanse taal heb ik nog nietecht onder de knie. Net codetaal.... begin wel steeds meer te verstaan :)

had in het vorige verhaaltje gezegd dat we misschien zouden verhuizen. Nu wonen Eva en ik in Almoradi in een heel mooi appartementje met een zwembad op het dak. (Vandaar nog steeds het vakantiegevoel). Met superleuke buren!:) nina en joyce, ook verpleegkundige studenten. Erg gezellig. Ene avond koken hun en ene avond wij, zo hoef je ook niet elke dag te koken.
nu we in Almoradi wonen moeten we wel 30 minuten fietsen om bij onze stage te komen. Erg warm wel maaaar goed voor de vetjes haha.
Ik heb gelukkig ook nog geen seconde spijt gehad dat we verhuisd zijn, anders zaten we ook alleen maar bij onze stage.
Hier in de buurt hebben we een chinees zitten (een hele goedkope winkel, soort van action) en daar komen we elke dag. Elke x zien we wel weer goedkope nieuwe spulletjes die we leuk vinden om te kopen, en uiteraard totaal niet onnodig zijn haha :p
Hier zitten ook een Liddl en een Aldi, waar we onze boodschappen doen. Lijkt net dat je in Nederland loopt in die winkels.

Doen hier natuurlijk ook een heleboel leuke dingen.
We zijn 's avonds een paar keer uiteten geweest en lekkere drankjes gedronken in de Irish Pub, erg gezellig.
Waren pas een dag vrij en zouden naar Guardarmar gaan maar de bus kwam niet opdagen. Toen in de bus naar Elche gesprongen en daar een onverwachts leuk dagje gehad. Zo kom je nog eens ergens!

Ga morgen langs de sportschool met de buurtjes om te kijken of het wat is. Want in beweging blijven is natuurlijk geen straf.

Gelukkig bestaat skype ook want spreek me gezinnetje en vrienden zowat elke dag nog!

Dit was het dan weeer, tot volgende keeer!!
Hasta luego

Dit was weer een verhaaltje

• 24 September 2014 - 18:39

Irene:

Hoi Lin,
    Leuk je verhaal te lezen n fijn dat je het naar je zin hebt!
    Hoop gezelligheid en leuke woonruimte.
    Je stage gaat lekker en je leert een heleboel erbij en ook nog eens Spaans.TOP
    EEN SUPER LEUKE ERVARING!!
    zie ook leuke foto's voorbij komen,vlgs mij heb je geen last van heimwee.misschien soms......
    Nou geniet er verder van